Vanliga frågor & svar

Här har vi samlat utvalda frågor & svar. Vi har även en helpdesk där vi har samlat alla frågor, svar & guider.
Har du en fråga som du inte hittar svar på så är du välkommen att kontakta vår kundtjänst. Vi finns här för att hjälpa dig med alla typer av frågor!

  • Hur kontaktar jag er?

    Du får enkelt tag på oss genom chatten, formulären & telefon. För snabbaste svaren hänvisar vi till:

    • Chatten
    • Lämna in ett ärendet i toppen på kundtjänstsidan

    På så vis får vi in all nödvändig information och kan ta reda på svaret till dig - Snabbt & korrekt!

     

    Söker du råd om vilka produkter som passar din bil eller osäker på något?

    Kontakta oss då via:

    • Chatten
    • Lämna in ett ärendet i toppen på kundtjänstsidan
  • Vilka är era öppettider?

    Öppettider Chatt:

    Visar om vi är offline eller online i chattrutan.

    Öppettider Kundtjänst:

    Måndag 08:00-17:00
    Tisdag 08:00-17:00
    Onsdag 08:00-17:00
    Torsdag 08:00-17:00
    Fredag 08:00-17:00
    Lördag Stängt
    Söndag Stäng

    *Röda dagar räknas som söndagar.

  • Vilka betalsätt kan jag välja på?

    Vi erbjuder idag Klarna & Swish i vår butik. Hos Klarna kan du välja deras utbud av tjänster som exempelvis:

    • Betala via faktura
    • Delbetalning
    • Direktbetalning
    • Kortbetalning
    • Swish

    Swish erbjuds även direkt i Swish-appen för snabba och smidiga betalningar.

    Har du frågor om betalvillkor och din kreditlimit hos Klarna? 
    Besök deras support här: Klarna Kundtjänst

  • Varför är leveranstiden så lång på Maxton Design?

    Maxton Design - Leveranstider

    Maxton Design tillverkas på en enda plats i världen - Wojnicz, Polen. Produkterna tillverkas för hand från grunden, putsas, får finish och skickas över hela världen. Kvaliteten är otroligt hög och man tänker på varje liten detalj. Ingenting lagerförs hos Maxton Design i Polen, utan varje order behandlas individuellt. Ingenting tillverkas förens en order är lagd, därav är produktionstiden hos Maxton mellan 35-72 dagar.

    Kan man påskynda processen?

    Maxton Design siktar på kvalitet och noggrannhet. Dessa produkter kräver människor med erfarenhet och kompetens inom området, och man kan inte öka produktionstakten för mycket utan att påverka kvaliteten. Då kvalitet och finish är prio ett, så står vi bakom Maxton Design i idéen om att bra produkter får ta tid.

    Vi på DDESIGN köper löpande in extra produkter och då syns lagersaldot i shoppen. Men i de flesta fall där det står "Beställningsvara" så är den uppskattade leveranstiden 6-8 veckor just nu. Leveranstiden kan skilja lite pga produktionstiden som Maxton Design uppskattar. Men 95% av ordrarna just nu ligger på 6-8 veckor.

  • Erbjuder ni sponsring & samarbeten?

    Sponsring & Samarbeten

    Vill du få hjälp med ditt bilbygge för att nå till din dröm lättare?  Då kan vårt delsponsrings-program vara rätt för dig!
    Här nedan förklarar vi lite mer och även hur du ansöker.

    • Vad förväntas av dig som blir ambassadör?
    • Vad krävs för att bli ambassadör?
    • Vad får du som kund ut att vara en ambassadör?

    Vad förväntas av dig som blir ambassadör?

    För att representera varumärke så ska du hjälpa till att sprida varumärket till lämpliga målgrupper. Detta sker t.ex genom taggningar i sociala medier, dekaler på bilen eller användning  av  ambassadörskläder på träffar & utställningar, rekommendationer av din sponsor i forumtrådar och kommentarsfält.

    Vi  tittar bl.a på hur många följare & räckvidd du har, men framförallt kvaliteten på din spridning och nuvarande närvaro både online & offline. 

    Ett bra sätt att ge spridning till varandra är att skicka in bilder med hög kvalitet till oss. Då kan vår marknadsföring använda sig av bilderna och sprida din bil med hundratusentals exponeringar.

    Vad krävs för att bli ambassadör?

    För att kunna bli ambassadör så behöver du vara befintlig kund hos oss. Vi erbjuder ingen en ambassadörsroll om man inte tidigare handlat av oss.

    Vad får du som kund ut att vara en ambassadör?

    Om du blir antagen till vårt program så kommer du förutom tillgång till gratis klädpaket & merchandise för ambassadörer, få tillgång till de bästa möjliga priser på hundratals varumärken. I vårt program tar vi tillsammans fram de bästa priserna för just dig och din order. Vissa varumärken är väldigt restriktiva med deras sponsring, men där är vi en perfekt mellanhand som kan hjälpa dig nå produkterna som annars är väldigt exklusiva. 

    Förutom prisreduceringar som hjälper dig att nå din drömbil, så hjälper vi dig även att synas genom våra marknadsföringskanaler och sociala plattformar. 

    Du får även visa för alla att du är en stolt ambassadör för DDESIGN - Din motorsportbutik på nätet. 

  • Hur länge har ni öppet köp?

    Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit din vara. Du har dock inte ångerrätt om det pris, som du sammanlagt ska betala understiger 400 kr. Du har inte rätt att ångra dig om tjänsten påbörjas under ångerfristen med ditt samtycke, om varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, är specialbeställd (beställningsvara, måttbeställt och ej lagerförda coilovers) eller att du har registrerat licensen. Ångerrätten börjar löpa den dag vi bekräftade din beställning av en tjänst hos oss respektive den dag du fått varan eller en väsentlig del av den. Maxton Designs produkter som byggs på beställning täcks ej av ångerrätten.

    Ångerrätt gäller ej vid köp av specialprodukter, beställningsvaror, varor som blivit modifierade eller ändrade från ursprungligt skick, kabelhärvor, kopplingar, coilovers, packningar eller konverteringskit om varan kommit i produktion för din order.

    Har du en fråga om öppet köp? Kontakta oss så hjälper vi dig gärna.

Logga in
Vänligen ange ditt användarnamn och lösenord för att logga in
Användarnamn
Lösenord